Gdy prowadzisz swoją firmę musisz zadbać również o współpracowników. Nie mając osób zaufanych wśród znajomych i rodziny chcąc nie chcąc czeka nas rekrutacja. Jeśli dotąd byłeś jedynie przepytywany w charakterze pracownika ubiegającego się o pracę może być ci trudno wejść w jakże odmienną rolę szefa kompletującego zespół pracowników. Z drugiej strony łatwo jest wówczas wyczuć rozmówcę, wiedząc jak sami zachowywaliśmy się podczas rekrutacji. U początku firmy warto jest rekrutacje prowadzić osobiście, z czasem można pozwolić sobie na powierzenie tego zadania innym, czy też zewnętrznej firmie. Wbrew pozorom poszukiwania pracowników mogą być długotrwałe, mało owocne i trudne. Mimo wielu bezrobotnych na rynku ciężko znaleźć idealnego pracownika. Czasem warto jest zainwestować w osoby niepozorne, bez kwalifikacji ale chętne do przyuczenia, w tym obszarze przydatna jest intuicja i doświadczenie. Każdy proces rekrutacyjny to koszty, głównie czasowe, co za tym idzie warto jest przygotować się solidnie do tego procesu.