Jeżeli nie dysponujesz kapitałem wyjściowym, a chcesz spróbować swoich sił w biznesie, uważasz, ze twój pomysł na biznes jets trafiony i pewny, możesz spróbować szukania sponsorów. Jedną z możliwości jest crowdfounding. W Polsce nie jest to popularne rozwiązanie, ale wiedz ana ten temat także jest znikoma. Zagraniczne rynki korzystają z aniołów biznesu na wielu portalach crowdfoundingu. Zasada jest prosta. Publikując swoją ofertę biznesową, biznesplan, pomysł poszukujemy osób które w nas zainwestują w zamian za udział w zyskach, czy tez inną formę odwdzięczenia się w zamian za kapitał niezbędny do założenia i uruchomienia firmy. Z tej opcji korzystają w szczególności osoby młode, nie zawsze potrzebują pieniędzy, czasem poszukują osób, które udzielą im pomocy niematerialnej w formie know how, czy też użyczenia parku maszynowego itp. Projekty crowdfoundingowe wspierane są zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy, przedsiębiorców szukających inspiracji do rozwoju swej działalności, i mnożenia kapitału.